Selectivitat - Batxillerat - CFGS - Orientació Universitària

Notes de tall juliol 2008

Aquest migdia, el Comissionat d’Universitats i Recerca, ha presentat el resultat del procés d’assignació de places universitàries pel curs 2008-2009, segons el qual 8 de cada 10 persones es podran matricular en l’estudi sol.licitat en primera opció. Si voleu  consultar les notes de tall en primera assignació, les trobareu ordenades per codi de centre d’estudi (Facultat o Escola de la corresponent Universitat) i per qualsevol de les 5 vies d’accés següents:

PAU

Cicles Formatius de Grau Superior (o Formació Professional de 2n grau)

Més grans de 25 anys

Estrangers

Diplomats i Llicenciats

  

 

50 comentaris

  1. Joan Estany

    Andrea:
    Si llegeixes les preguntes freqüents sobre la preinscripció, veuràs que en l’apartat 13 es diu el següent:
    13. Puc fer canvis en les meves preferències de la preinscripció?
    ….Els canvis de preferències que es vulguin realitzar fora del termini de preinscripció s’’hauran de tramitar personalment a qualsevol seu de l’’oficina de preinscripció (si ets de Barcelona, a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.). En aquests casos cal tenir en compte que les modificacions poden no ser acceptades.

    Per tant, t’aconsello que demà que ja és l’últim dia abans de saber la primera assignació de places, hi vagis i si no t’accepten la modificació, pots preguntar el qè has de fer de cara a les reassignacions.
    Salutacions cordials.

  2. Alba

    Bueno doncs no ha hagut sort…volia entrar al grau de bioquimica a la UB pero he entrat al de la UAB amb un 7’28…aixi ke la nota ha estat alta.

  3. Joan Estany

    Alba: Sí que sembla que les notes han estat més altes que l’any passat (caldrà esperar el dia 20 per saber-les), però en el teu cas crec que no és pas tan dolent el cursar Bioquímica a la UAB. És una bona Facultat i l’ambient del Campus de Bellaterra de ben segur t’agradarà.
    Que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  4. Laura

    Algú em pot dir com es renuncia a la reassignació de places? M’ha tocat la quarta preferència i la vull posar com a primera, em refereixo a com es fa el que posa en aquest text:
    ”Podeu iniciar els estudis en el centre assignat. Si voleu convertir aquesta preferència en 1a, renunciant a la reassignació, ho podeu fer per Internet a la pàgina https://accesnet.gencat.cat Si formalitzeu la renúncia abans del 22 de juliol (inclòs) us matricularíeu el 27. Si no, torneu a consultar aquesta pàgina el 3 d’agost.”

    Gràcies 🙂

  5. Joan Estany

    Laura:
    Crec que el millor que pots fer és preguntar-ho a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Salutacions cordials.

  6. gerard

    Senyor Estany, m’agradaria agrair-li molt el seu consell. Jo li he fet cas i, vaig posar com a 1era Economia a la UPF, i amb un 7,87 he acabat entrant-hi. Per tant, la nota d’ADE ha pujat o s’ha mantingut.
    Vostè què en pensa de la UPF? i en especial del grau d’Economia?
    Moltíssimes gràcies.

  7. eva

    hola,
    avui m’han assignat a la cinquena preferencia per fer biologia a la uab i he anat a la plaça bonsucces i m’han dit que m’esperi fins al dia 20 que es quan surten les notes de tall, pero resulta que no entenc que podre solucionar espernt-me.
    gracies

  8. Alex

    Hola,
    M’han assignat plaça a la UB per a fer dret. Aquesta era la segona opció que havia sol·licitat. En primer lloc havia seleccionat dret a la UPF. Fa uns dies li vaig demanar consell a vostè i em va dir que podia esperar a que acabés el procés i amb una mica de sort podia donar-se el cas que quedessin places a la UPF. Qué he de fer? Em matriculo a la UB mentres espero si queden places lliures a la UPF? Em retornarien els diners en cas de que finalment entrés a la UPF?
    Moltes gràcies!

  9. núria

    Gràcies per la opinió, al final he entrat a economia a la UPF amb un 7,66, encara que m’agradaria saber la nota de tall, però pel que fica a accesnet ens haurem d’esperar fins el dia 20.
    gràcies

  10. Joan Estany

    Gerard:
    Me n’alegro que hagis aconseguit entrar a la Pompeu. És una universitat que, en els pocs anys que porta funcionant s’ha posicionat com una de les millors de tot l’Estat espanyol i, més concretament, com un referent dels estudis d’Economia a nivell europeu. A més a més, tenen una borsa de treball que permet una inserció molt ràpida dels graduats o llicenciats en el món laboral. Jo t’aconsello que, quan hi vagis per matricular-te, donguis una volta per les seves instal.lacions i parlis amb alumnes que ja hi estiguin estudiant, doncs un dels aspectes més interessants de la UPF és que a l’haver-hi un nombre rerlativament petit d’estudiants, es coneixen molt entre ells. Encara que suposo que ja ho has fet, dóna una ullada a les pàgines de “Jo, la Pompeu, per què?”, així com a la del Grau d’Economia i a la presentació de la Facultat, fixant-te sobretot en el següent apartat:
    …4.- La possibilitat de cursar fins un 70% de la carrera en anglès. Es recomana a tots els estudiants que cursin una part de la carrera en anglès, ja que és un valor afegit. A més, al ser l’anglès un requisit en la llicenciatura, la docència en anglès complementa la preparació de la prova de nivell del tercer any.
    Espero que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  11. Joan Estany

    Me n’alegro Núria que hagis pogut entrar a la UPF. Si vols pots llegir-te el meu comentari que faig a en Gerard sobre aquesta universitat i el Grau d’Economia.
    Espero que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  12. Joan Estany

    Alex:
    Jo em matricularia a la UB, ja que si consultes les preguntes freqüents sobre la preinscripció, trobaràs que en l’apartat 9 posa el següent sobre les reassignacions de places:
    Les reassignacions són assignacions de places que van sorgint a mesura que queden places vacants. Així doncs, pot ser que una persona es troba que s’ha matriculat d’una preferència de la 2a a la 8a i la reassignin a una preferència superior, per la qual cosa es pot fer un canvi de matrícula sense problema, amb el retorn dels diners de la primera matrícula.
    Tot i així, si vols assegurar-te’n que això sigui cert, pots consultar-ho a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Espero que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  13. Joan Estany

    Eva:
    Suposo que t’ho han dit per tal que, quan surtin les notes de tall vegis si has quedat fregant alguna de les notes de les opcions anteriors (de la 1a a la 4a) i així puguis esperar a que en les succesives reassignacions hi acabis podent entrar. Jo particularment em matricularia de moment a la que t’han assignat i si més endavant et poden reassignar alguna d’aquestes preferències sempre pots intentar canviar i que et tornin els diners de la matrícula anterior, ja que si consultes les preguntes freqüents sobre la preinscripció, trobaràs que en l’apartat 9 posa el següent sobre les reassignacions de places:
    Les reassignacions són assignacions de places que van sorgint a mesura que queden places vacants. Així doncs, pot ser que una persona es troba que s’ha matriculat d’una preferència de la 2a a la 8a i la reassignin a una preferència superior, per la qual cosa es pot fer un canvi de matrícula sense problema, amb el retorn dels diners de la primera matrícula.
    Espero que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  14. natalia

    Hola Joan:

    M’han assignat la 6 opció (Biologia a Girona) però jo la volia fer a Bellaterra i ara no se que fer.
    A la web de la UDG fique això : El juliol només es matriculen els estudiants a qui els han donat plaça en primera opció, els de segones i més opcions es matriculen el setembre. Això vol dir que em puc esperar fins al setembre per matricular-me i tindre opcions a la 2na assignació del 3 d’agost i les posteriors fins l’0ctubre?

    gràcies

  15. natalia

    Tinc un 6.84 de global i pensaba que entraria a UAB ja que l’any passat la nota de tall va ser 6.48 per Biologia.

    merci de nou

  16. nuri

    Hola,
    tinc un 6’47 de nota global de les PAU i m’han assignat en la 4ª preferència ( psicologia ), quan les meves tres primeres opcions eren, respectivament: comunicació audiovisual, periodisme i publicitat i relacions públiques, les quals s’imparteixen a la urv, com que les dues primeres són noves, no en tenia ni idea de la nota de tall, tot i que en altres universitats eren més altes que la meva nota de tall, vaig decidir arriscar-me.

    Quan vaig consultar les assignacions a l’accesnet, a l’apartat de “carta notificació assignació” m’apareixia el text següent: <>.

    – Això que significa? que potser que més endavant m’assignin en una preferència anterior o només ho diuen perquè no m’han assignat a la primera preferència?
    – També voldria saber per a què i per a quins casos s’ha de fer ús de les reclamacions.
    – Per a la segona assignació només m’haig d’esperar i anar consultant la pàgina o he de fer algún tràmit?

    gràcies a la bestreta!

  17. nuri

    Perdó, el text que apareixia a la “carta de notificació assignació” és el següent: “si us apareix aquest missatge la vostra situació d’assignació encara no és definitiva o bé encara no heu estat assignat en cap centre d’estudi. Consulteu més endavant a les dates que s’indiquen a la plana de resultat de l’assignació”

    gràcies de nou

  18. Joan Estany

    Natàlia:
    Sí que sembla que la nota de tall de tots els Graus relacionats amb Biologia ha pujat bastant més del que s’esperava (ja ho veurem el dia 20 quan surti el llistat general d’aquestes notes de tall).
    En el teu cas concret, seria interessant que, en el transcurs dels pròxims dies, consultessis els teus dubtes sobre la matriculació a:

    Secció d’Atenció a l’Estudiant i d’Accés

    Edifici CIAE
    Campus Montilivi
    17071 Girona
    Tel. 972 41 98 54
    Fax 972 41 98 44
    A/e: acces@udg.edu
    Horaris: Matins de dilluns a divendres de 9:30 a 13:30h
    Ja que, segons les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    Ja tinc plaça assignada, com m’he de matricular?
    Totes les consultes relacionades amb la matrícula les heu d’adreçar al centre universitari corresponent.

    Sobre l’aspecte de les possibles reassignacions, quan hagis vist quines són les notes de tall generals, ja podràs veure si tens alguna possibilitat en el transcurs de l’estiu, però jo també ho consultaria a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Espero que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  19. Joan Estany

    Nuri:
    Em planteges una sèrie de preguntes de difícil contestació ja que, tal com dius tu mateixa, aquest any, amb l’entrada en funcionament dels Graus, hi ha hagut moltes variacions en les notes de tall esperades.
    Crec que el millor que podries fer és consultar els dubtes als llocs oficials, com són:
    Seu de l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat a Tarragona
    Escorxador, s/n – Universitat Rovira i Virgili
    43005 Tarragona
    Telèfon 977 55 95 12
    Fax 977 55 80 22
    Horari d’atenció de 9:30 a 13:30 hores.
    Funcions
    Facilitar tota la informació sobre el procés de preinscripció: requisits d’accés, nombre de places, preus, terminis de preinscripció i matrícula, proves d’accés a la universitat per als més grans de 25 anys i accés d’alumnes amb estudis estrangers convalidables. Registre, classificació i tramitació de les sol.licituds de preinscripció
    .
    Pel teu comentari interpreto que vius a Tarragona, però si no és així, i vius a Barcelona, t’hauries d’adreçar a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Sobre les reclamacions, cal que tinguis en compte que, segons les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    No estic d’acord amb l’assignació de places. On puc fer una reclamació?
    Per fer una reclamació cal presentar una còpia de la sol·licitud de preinscripció i una instància que exposi els fets que motiven la reclamació a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat, en un termini de cinc dies hàbils a partir de la publicació del resultat de les assignacions i de les reassignacions de places universitàries.

    O sigui que, en el mateix lloc pots consultar en quins casos i com, pots presentar la reclamació.
    Espero que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  20. sònia

    Bones, tinc un 7.43 de nota final i no he entrat ni a biomedicina, ni a genètica ni a odontologia i voldria saber si coneixeu gent que hi ha pogut entrar i no té una nota molt més alta que la meva.
    Ara no sé què he de fer perquè a la web de gencat diu que ho torni a mirar a l’agost, i no sé si és necessari fer algun pas, encara sort que m’he matriculat a un grau superior.
    Bé moltes gràcies i fins aviat!

  21. sònia

    hola, sóc una altra vegada jo, no sé si fer altra vegada la selectivitat al setembre, tinc un 7.32 de les Pau i un 7.5 de batxillerat, o és millor optar per fer el grau superior?

  22. eva

    hola,
    si jo no em matriculo ara al juliol, a la preferencia que m’han assignat, per esperar places vacants a l’agost, puc perdre la meva plaça? O si veig que a les reassignacions continuo tenint la mateixa preferencia m’hi podre matricular a la que em corresponia inicialment?
    Gracies

  23. Joan Estany

    Sònia:
    No sé de cap cas en concret però, pel que vaig veient en els comentaris, sembla que les notes de tall de tots els Graus relacionats amb Biologia i Medicina, han estat bastant més altes del que calia suposar. Caldrà esperar al dia 20 per saber-ho exactament.
    Respecte a la teva pregunta de fer la Selectivitat al setembre, fixa’t en el que es diu a les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    3. Es reserven places per a la convocatòria de preinscripció
    universitària del setembre?
    No, al setembre s’ofereixen únicament titulacions on han quedat places
    vacants després de la convocatòria de preinscripció universitària del juny.
    4. Com funciona l’assignació de places a la convocatòria del
    setembre en cas d’aprovar les PAU el setembre del mateix any?
    Cal tenir en compte que el mes de setembre tenen preferència els alumnes
    que han superat la selectivitat al juny o en anys anteriors.
    Exemple: si hi ha un sol.licitant que ha aprovat les PAU al setembre i té una nota d’accés de 8.00 punts i un altre sol..licitant que ha aprovat les PAU al juny i té una nota d’accés de 5.00 punts, abans obtindrà plaça aquest últim.

    O sigui que jo, en cas de no aconseguir entrar en alguna de les reassignacions, faria el Cicle formatiu (suposo que t’has matriculat d’algun CFGS de la família sanitària), ja que així obtindria una titulació de Tècnic superior que em permetria incorporar-me al món laboral i, si obtingués una bona nota també podria intentar entrar a un dels Graus esmentats (recorda que la nota de Selectivitat no caduca i, per tant, podries optar a entrar-hi tant per la via de les PAU com per la de CFGS).
    Salutacions cordials.

  24. Joan Estany

    Eva:
    Mira el que es diu en les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    11. Què passa si no em matriculo dins dels períodes establerts?
    La no-matriculació dins dels períodes previstos comporta la pèrdua
    automàtica de la plaça i la consegüent reassignació d’aquesta a un altre
    sol.licitant de la llista d’espera.
    9. Què són les reassignacions de places?
    Les reassignacions són assignacions de places que van sorgint a mesura
    que queden places vacants. Així doncs, pot ser que una persona es trobi
    que s’ha matriculat d’una preferència de la 2a a la 8a i la reassignin a una
    preferència superior, per la qual cosa es pot fer un canvi de matrícula sense
    problema, amb el retorn dels diners de la primera matrícula.

    O sigui que jo em matricularia de la que m’han assignat, i si després me’n reassignanen una altra que m’agrada més, faria el canvi de matrícula sense perdre-hi els diners.
    Recorda que si vols consultar-ho de forma oficial, ho pots fer a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Salutacions cordials.

  25. Aida

    Hola. Tinc un 8.09 de nota d’accés a la universitat, vaig posar en primera preferència Periodisme a la UPF i en segona la mateixa carrera a la UAB. Malauradament, no he entrat a la primero opció però sí a l’Autònoma.

    Sé que un 8.36 ha aconseguit entrar al Grau de Periodisme de la Pompeu Fabra, si m’espero a la reassignació, les possibilitats d’entrar són elevades o val més que em quedi amb la UAB? Compto amb el problema de què haig de residir lluny de casa i estic també pendent de terminis de sol·licitud de places a les residències, que acaba abans del 3 d’agost. Per això voldria saber si a la UPF acostuma a baixar les seves notes a la reassignació i mirar si puc tenir possibilitats d’entrar segons la llista d’espera que hi ha.

  26. Joan Estany

    Aida:
    Aquest any fer pronòstics sobre les reassignacions és molt difícil ja que a l’haver-hi nous Graus, l’evolució de les notes de tall en anys anteriors queda distorsionada. Tot i així, el pròxim dilluns (dia 20) sabràs exactament quina ha estat la nota de tall per accedir a Periodisme a la UPF, i si fos molt poc superior (algunes centèssimes de punt) al teu 8,09 et podries exposar, però jo particularment em matricularia ara a la UAB (que a més a més és la pionera en Periodisme i per tant està molt més consolidada en aquests estudis que la UPF) i, si després et reassignen la UPF, pots canviar de matrícula sense perdre diners tal com pots veure en les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    9. Què són les reassignacions de places?
    Les reassignacions són assignacions de places que van sorgint a mesura
    que queden places vacants. Així doncs, pot ser que una persona es trobi
    que s’ha matriculat d’una preferència de la 2a a la 8a i la reassignin a una
    preferència superior, per la qual cosa es pot fer un canvi de matrícula sense
    problema, amb el retorn dels diners de la primera matrícula.

    Sobre el teu problema amb la residència procura escollir-ne alguna que estigui situada a Barcelona vora d’alguna estació de la línia del Vallès dels FGC, ja que d’aquesta manera podràs estar ben comunicada tant amb la UAB com amb la UPF.
    Salutacions cordials.

  27. Aida

    És a dir, si ara faig la renúncia de reassignació, em matriculo el dia 27, però amb la segona assignació hi ha places i puc entrar-hi, m’avisarien i podria fer-ho? Creia que al renunciar ja quedaves fora de la llista.

  28. Aida

    Perdona, ara he llegit que al renunciar fas que la segona assignació passi a ser la primera. D’acord, llavors decideixo matricular-me a la UAB deixant la UPF com a primera preferència i decideixo esperar a la reassignació. Quin dia m’hauria de matricular, llavors, a la UAB?

  29. Joan Estany

    Aida:
    Si en la comunicació sobre l’assignació de plaça a la UAB en el portal accesnet, no et posa res de la data en que t’has de matricular, pots preguntar-ho a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

  30. eva

    hola joan, una altra pregunta, em van dir que si em matriculo de la preferencia que m’han assignat, en el meu cas la cinquena, al convertir-la en primera , les altres s’anulen i no hi podre optar per tant no em puc matricular de moment no?
    Gracies

  31. Joan Estany

    Eva:
    Jo interpreto que si no t’han assignat la 1a preferència, t’has de matricular més endavant, o sigui quan es faci la 2a assignació de places per tal de veure si n’ha quedat alguna lliure de les anteriors preferències. Això ho dedueixo de llegir les preguntes freqüents sobre la preinscripció que et poso a sota:

    7. Llista d’espera
    Una persona a qui han assignat de la 2a a la 8a preferència queda en llista
    d’espera de les preferències superiors. En el cas que algú no es matriculi,
    deixa la plaça vacant i es genera una nova assignació entre les persones de
    la llista per ordre de nota.
    8. Quan m’haig de matricular?
    Si a una persona li han assignat la seva 1a preferència, es matricularà al
    cap de pocs dies.
    Per altra banda, una persona a qui no han assignat la seva 1a preferència a
    la primera assignació de places, s’ha d’esperar a la posterior 2a assignació
    de places, ja que és possible que li assignin una preferència superior en cas
    que després de la matrícula dels assignats en 1a preferència algú no s’hagi
    matriculat.
    9. Què són les reassignacions de places?
    Les reassignacions són assignacions de places que van sorgint a mesura
    que queden places vacants. Així doncs, pot ser que una persona es trobi
    que s’ha matriculat d’una preferència de la 2a a la 8a i la reassignin a una
    preferència superior, per la qual cosa es pot fer un canvi de matrícula sense
    problema, amb el retorn dels diners de la primera matrícula.
    10. Què és una renúncia a la reassignació?
    Una renúncia a la reassignació implica que una persona a qui han assignat
    una preferència de la 2a a la 8a a la 1a assignació, vol passar aquesta a la
    1a i, per tant, renunciar a una possible reassignació. Aquestes persones es
    matricularan juntament amb aquelles a les quals han assignat la 1a
    preferència. S’ha de tenir en compte que les persones que fan aquesta
    renúncia no entraran en cap procés de reassignació posterior.
    Exemple: a un sol.licitant li han assignat la seva 2a preferència a Farmàcia i havia demanat Medicina en 1a preferència; un cop coneix aquest resultat de l’assignació, decideix que realment vol fer Farmàcia i no Medicina, de manera que renuncia a la reassignació per passar Farmàcia a 1a preferència i, per tant, no entrar en el procés de reassignació.

    Recorda que si vols consultar-ho de forma oficial, ho pots fer a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Salutacions cordials.

  32. monica

    Hola, jo volia entrar a periodisme a la upf (pero vaig trucar i em van dir que la nota seria més alta que un 8 i no tinc possibilitats d’entrar amb el meu 7.1 de nota final. Tampoc m’han agafat a la uab on la nota de l’any passat era d’un 7.19 la inicial i un 7.05 la final, pero m’han agafat a la rovira i virgili de periodisme.
    El cas és que jo vull fer periodisme a l’autonoma i m’agradaria que em diguessis si tindria alguna possibilitat perquè només em falta una dècima i aquest any ha començat periodisme a la upf i a la urv i suposadament, amb 110 places més la nota baixarà, no?
    Voldria saber si tinc gaires possibilitats d’entrar a la uab, i si algú ha entrat a periodisme, quina nota ha tingut. Gràcies.

  33. Joan Estany

    Mònica:
    Llegint un dels comentaris anteriors al teu (el de l’Aida) podràs veure que amb un 8,09 tampoc ha pogut entrar a Periodisme a la UAB i, per tant, dubto que amb un 7,09 hi puguis accedir ni tan sols al final del procés. Tot i així, demà al migdia sortiran totes les notes de tall i podràs veure quines són i si hi ha alguna possibilitat de reassignació. Si realment estàs molt interessada a fer Periodisme mira si et pots matricular a la URV i consulta la possibilitat d’obtenir alguna beca de transport i/o residència.
    Salutacions cordials.

  34. monica

    Això no ho entenc, perquè una amiga meva ha entrat a periodisme a la UAB amb un 7.25 :S

  35. monica

    He llegit el seu comentari i diu que amb el seu 8.06 no ha entrat a la pompeu fabra (que tenia com a primera opció) però si a l’autonoma

  36. Joan Estany

    Tens raó Mònica, es refereix a la UPF. En aquest cas cal esperar que la nota de tall estigui entre el 7,15 i el 7,25 i, per tant, sí que tens possibilitats que, al final del procés, aconsegueixis entrar-hi. De qualsevol manera jo em matricularia a la URV de moment, ja que, tal com pots llegir en les preguntes freqüents sobre la preinscripció:.

    Què són les reassignacions de places?
    Les reassignacions són assignacions de places que van sorgint a mesura
    que queden places vacants. Així doncs, pot ser que una persona es trobi
    que s’ha matriculat d’una preferència de la 2a a la 8a i la reassignin a una
    preferència superior, per la qual cosa es pot fer un canvi de matrícula sense
    problema, amb el retorn dels diners de la primera matrícula.

    Si tens dubtes al respecte pots consultar-ho al’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Que et vagin molt bé els estudis universitaris.

  37. ismael

    hola tinc un dubte… yo volia entrar a educació primaria a la udg… la nota de tall es de 6,20.. i jo tinc 6,06….. ara mateix tinc la 3a opcio que vaig posar..( economia ).. per tant ara que tinc que fer.. igualment tinc que esperar fins la 1a setmana de setembre ja que no es 1a opció. Pero tinc possibilitats d’entrar.. ja que l’any passat l nota del principi fins la del final de l’acces ( per cert aquesta nota de final de l’acces quina és? quant surt? ) va baixar 0,16 decimes.. i ara no se el que puc o tinc que fer.. gràcies

  38. Albert

    Hola, tinc un dubte, tinc un 5,65 de nota i vui entrar a Dret a la UAB i la nota de tall de la 1ª assignació és de 5,91 creus que podre entrar?

    Salutacions
    Albert

  39. sònia

    Hola, sóc la Sònia una altre vegada, la sónia del 7.43.M’agradaria saber que si per la reassignació de l’agost haig de fer alguna cosa, i també volia saber si puc preinscriure’m al setembre, canviant les opcions que he triat. Ja que he escollit ciències biomèdiques, odontologia i genètica, i veig molt difícil poder-hi accedir a partir de la reassignació.

    No sé si demano massa en un lloc no adecuat…gràcies!

  40. sònia

    sóc altra vegada jo, que m’he descuidat de preguntar com funciona la matriculació al setembre. gràcies!

  41. miren

    hola!
    jo tinc un 5,86 de nota global, voldria entrar a infermeria a sant joan de déu que és un 6,17 i de moment m’han assignat plaça a gimbernat que la tenia en 4a opció.
    La meva pregunta és que el retorn de la matricula de 4a opció si m’agafessin en alguna de les primeres opcions que vaig demanar em retornarien els diners per poder matricularme en l’altre opció superior.
    he estat llegint tots els comentaris anteriors i en ningun comentari es parlava de centres concertats i per això dupto que a gimbernat em retornin la matricula.
    que puc fer?
    gràcies

  42. Joan Estany

    Ismael:
    Com suposo que ja has vist amb els resultats de la preinscripció, aquest any ha augmentat un 10% el nombre de persones que l’han fet, i això fa suposar que potser no baixin tant les notes de tall al final del procés, que és a finals d’octubre tal com pots veure en el document sobre terminis de preinscripció i assignació de places:
    Convocatòria de juny
    1a assignació: a partir del 16 de juliol.
    2a assignació: 3 d’agost.
    1a reassignació: 16 de setembre.
    Posteriors reassignacions: cada 15 dies, a partir del 16 de setembre i fins a finals d’octubre.

    Jo de tu em matricularia (quan et correspongui) de l’opció que t’han assignat, i si després resulta que te’n reassignen una anterior estàs a temps de canviar i sense perdre els diners de la matrícula. Mira’t les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    Si m’han assignat la segona o la tercera preferència, puc esperar a veure si m’assignen la primera?
    Sí. Hi ha la possibilitat que, després d’haver-vos adjudicat un estudi, es produeixin vacants en algun dels estudis que heu sol·licitat en una preferència anterior, en el cas que no s’hi hagin matriculat tots els alumnes admesos. Si fos així, us reassignarien a aquests estudis perquè us hi pugueu matricular, encara que ja ho hagueu fet d’un altre estudi. Heu de consultar per Internet les diverses reassignacions per comprovar que, efectivament, heu estat reassignat.

    Recorda que si vols consultar-ho de forma oficial, ho pots fer a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Salutacions cordials

  43. Joan Estany

    Albert:
    Com suposo que ja has vist amb els resultats de la preinscripció, aquest any ha augmentat un 10% el nombre de persones que l’han fet i això fa suposar que potser no baixin tant les notes de tall al final del procés, que és a finals d’octubre tal com pots veure en el document sobre terminis de preinscripció i assignació de places:
    Convocatòria de juny
    1a assignació: a partir del 16 de juliol.
    2a assignació: 3 d’agost.
    1a reassignació: 16 de setembre.
    Posteriors reassignacions: cada 15 dies, a partir del 16 de setembre i fins a finals d’octubre.

    La meva opinió personal és que serà difícil que la nota de tall per Dret a la UAB baixi gairebé 3 dècimes. Jo de tu em matricularia (quan et correspongui) de l’opció que t’han assignat i si després resulta que te’n reassignen una anterior estàs a temps de canviar i sense perdre els diners de la matrícula. Mira’t les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    Si m’han assignat la segona o la tercera preferència, puc esperar a veure si m’assignen la primera?
    Sí. Hi ha la possibilitat que, després d’haver-vos adjudicat un estudi, es produeixin vacants en algun dels estudis que heu sol·licitat en una preferència anterior, en el cas que no s’hi hagin matriculat tots els alumnes admesos. Si fos així, us reassignarien a aquests estudis perquè us hi pugueu matricular, encara que ja ho hagueu fet d’un altre estudi. Heu de consultar per Internet les diverses reassignacions per comprovar que, efectivament, heu estat reassignat.

    Recorda que si vols consultar-ho de forma oficial, ho pots fer a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91)de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Salutacions cordials

  44. Joan Estany

    Sònia:
    Jo també veig difícil que les notes baixin fins al 7,43 en les 3 carreres que esmentes. Espero que hagis posat més opcions i en alguna d’elles tinguis l’accés assegurat per si de cas. Sobre les successives reassignacions crec que no has de fer res més que anar-ho consultant per Internet, tal com pots veure en els terminis per la preinscripció i assignació de places:
    Assignació de places
    La notificació de l’assignació de plaça de totes les convocatòries es fa a través d’Internet: https://accesnet.gencat.cat
    Es recomana als estudiants que s’informin del resultat de les successives assignacions per aquest mitjà, sense esperar la recepció de cap altra notificació.

    Convocatòria de juny
    1a assignació: a partir del 16 de juliol.
    2a assignació: 3 d’agost.
    1a reassignació: 16 de setembre.
    Posteriors reassignacions: cada 15 dies, a partir del 16 de setembre i fins a finals d’octubre.

    Sobre la preinscripció al setembre, fixa’t en el que posa a les preguntes freqüents sobre la preinscripció:
    3. Es reserven places per a la convocatòria de preinscripció
    universitària del setembre?
    No, al setembre s’ofereixen únicament titulacions on han quedat places
    vacants després de la convocatòria de preinscripció universitària del juny.

    Recorda que si vols consultar-ho de forma oficial, ho pots fer a l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat (Pl. del Bonsuccés, 5-6, 08001, Barcelona, tel. 93 223 03 23, 93 223 25 91) de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
    Salutacions cordials.

  45. Joan Estany

    Miren:
    Jo particularment dubto que en un centre adscrit (que no és el mateix que concertat!) et tornin els diners de la matrícula. De qualsevol manera crec que, per si de cas, ho podries consultar personalment a la Gimbernat:
    Per a qualsevol dubte adreceu-vos a l’adreça matriculacio@cesc.es
    infermeria@cesc.es
    Avinguda de la Generalitat, s/n 08174 – Sant Cugat del Vallès (Barcelona)
    Tel. 93 589 37 27 · Fax 93 589 14 66

    Salutacions cordials.

  46. Adrian

    Hola:

    M’agradaria saber si hi han gaires possibilitats d’entrar a biomedicina (tant a la UB com a la uab). Les notes de tall d’aquestes son 7,97 i 7,94 respectivament. Tinc una nota de tall de 7,65, es possible que entri a la segona assignacio? quantes decimes acostuma a baixar respecte de la primera?

    Moltes gracies

  47. Joan Estany

    Adrian:

    No es pot predir res al respecte, ja que aquest és el primer any que s’han ofertat els estudis de Grau en Biomedicina. Sí que et pots mirar el quadre comparatiu de la nota de tall de la 1a assignació i la nota d’accés al final del procés de l’any 2008, en el que pots veure com en carreres relacionades (Medicina, per exemple) hi van haver baixades de més de 3 dècimes. Tot i així, com que aquest any hi ha hagut un considerable augment en el nombre de preinscripcions (un 10%) jo, particularment, dubto que la nota d’accés a Biomedicina baixi fins 3,65.
    Salutacions cordials

  48. ismael

    Ja pero tambe ha augmentat un 10 % pero la nota ha baixat dl 6,36 al 6,20 per a magisteri a girona… igualment esperare i fare la matricula… gràcies

  49. Joan Estany

    Ismael:
    El problema real és que aquest any amb els nous Graus s’ha distorsionat tot el procés i es fa molt difícil vaticinar el que passarà en les successives reassignacions. Ara bé per fer-te una idea de com van anar les coses l’any passat, fes una ullada al quadre comparatiu de notes de tall en 1a assignació i al final del procés de 2008.
    Que et vagin molt bé els estudis universitaris.
    Salutacions cordials.

  50. ismael

    ok moltes gràcies… igualment m’informare ja que fins el setembre no tinc que fer la matricula, mentres espero el “miracle” xd

Deixa un comentari